First days Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anke Keulen - WaarBenJij.nu First days Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anke Keulen - WaarBenJij.nu

First days Down Under

Door: Anke Keulen

Blijf op de hoogte en volg Anke

10 December 2013 | Australië, Byron Bay

Deze blog is eigenlijk al van ruim een week geleden, dus hij is nog niet helemaal up to date haha. Ik had hem geschreven op de laatste dag van ons verblijf in Sydney, maar die avond viel de wifi uit waardoor ik hem niet kon plaatsen. Ik ben inmiddels al in Byron Bay, maar zal over een tijdje nog een nieuwe blog plaatsen over het surfkamp en alles wat daarna is gebeurd (of nog gaat gebeuren). Maar hier is in ieder geval al de eerste week 

26 November 2013: met knikkende knieën en een brok in m’n keel gingen de oogjes langzaam open (na een nacht van precies een half uur slaap). Na maanden van dromen, werken, geld tellen, afscheid nemen en nog meer geld tellen was het eindelijk zover: mijn reis naar Australë gaat nu echt beginnen. Na ’s ochtends nog een laatste keer afscheid te hebben genomen van vrienden en familie (die speciaal om half 7 naar de julianastraat waren gekomen om mij uit te zwaaien, heel lief guys ^^), was het toch echt tijd om te vertrekken richting Schiphol. Na de nodige vertraging kwamen kwam het vliegveld snel dichterbij en voordat ik het wist stond ik in de vertrekhal. Hier kregen we nog een laatste briefing van Australian Backpackers (organisatie waarmee ik ga) en direct daarna was het tijd om in te checken en kennis te maken met mijn reisgenootjes. Toen dit allemaal geregeld was, was dan toch echt het moment daar om afscheid te nemen van papa, mama en Chris en van Arnoud, Angèle en Luca (die speciaal voor de gelegenheid ook nog even langs waren gekomen op Schiphol). Na een paar laatste knuffels ging ik door het poortje richting de boarding hall, nog een laatste keer omkijkend en zwaaiend naar iedereen die ik de komende 7 maanden zou gaan missen. Bye bye everyone, see you soon!
Eenmaal in de boarding hall hadden we nog even tijd om rustig langs de winkeltjes te lopen en voordat we het wisten was het al tijd om te boarden (we hadden wel bijna de boarding deadline gemist, whoops). Verder verliep alles eigenlijk verassend soepel en voordat we het wisten zaten we in het vliegtuig. Op naar Australië!
Na een lange vlucht van 12 uur en een tankstop in Bankok, vlogen we door voor een nog 4 uur durend vliegreisje naar Taipei. Eenmaal daar aangekomen was iedereen natuurlijk maar al te blij dat er een busje voor ons klaarstond om ons meteen naar een (superchill) hotel in de stad te brengen. Hier hadden we zo’n 10 uurtjes om lekker bij te komen, te zwemmen, slapen, poolen, om ons op te frissen en om ons mentaal voor te bereiden op nog een 10 uur durende vliegreis. Heel relaxed allemaal! Na weer een beetje opgepept te zijn vertrokken we om half 9 ’s avonds weer naar het vliegveld voor onze laatste vlucht richting Sydney. Woohooo!
Eenmaal in Sydney was het echt FANTASTICH! We werden meteen opgevangen door onze reisgidsen en hadden rustig de tijd om op adem te komen. Eenmaal buiten de deuren van het vliegveld werden we meteen verblijdt door een fantastisch zonnetje en een temperatuur van ruim 30 graden. Welcome to Australia! (de palmbomen die overal langs de weg staan helpen natuurlijk ook wel mee om een lekker sfeertje te creëren ;P).
We konden meteen onze backpacks droppen, slippertjes aandoen en in een busje stappen om vervolgens in de haven van Sydney te worden afgezet. En daar was het moment dan, na 2 minuutjes lopen stonden was ie vol in beeld: The Sydney Opera House. WOW! Wat een ultiem gevoel, echt heel vet. We liepen van het uitkijkpunt in op de haven en de Harbour Bridge richting het grote gebouw waar Sydney zo bekend om is. Maar wat is het hier mooi! We liepen dwars door allemaal parken (die hier echt OVERAL zijn) met palmbomen, uitzicht op de zee en overal waren mensen aan het sporten of aan het relaxen op een handdoekje. Wat een sfeertje hangt daar!
Eenmaal bij de the Opera House aangekomen te zijn hadden we nog even tijd om de haven te verkennen om vervolgens met de ferry naar ons hostel te gaan. Ons paradijsje ligt op een van de meest relaxte plekjes op aarde, 200 meter van het strand. De ‘no worries ’mentaliteit straalt overal vanaf en niemand lijkt zich hier ook maar ergens zorgen om te maken. Heerlijk!
In het hostel was het meteen al tijd om wat serieuze zaken te regelen, maar al snel daarna zaten we allemaal aan tafel te genieten van onze eerste Aussie BBQ. De eerste kangaroe’s zijn ook weer geproefd ;)
De avond hebben we gespendeerd in een heerlijk lounge tentje, waarna we om 2 uur ’s nachts eindelijk in ons bedje lagen om de volgende dag weer om 7 uur aan het ontbijt te zitten. Australië dag 1 was geslaagd!
De volgende dagen hebben we gebruikt om alle serieuze zaken te regelen, lekker te genieten van het lekkere weer (wat alleen op de 2e dag iets minder was), gezellig een drankje te doen in de kroeg en om de lifestyle en natuur van dit geweldige land te leren kennen. Zo hebben we op de 3e dag het relaxte Manly even achter ons gelaten voor een superleuke trip langs de Blue Mountains en de dierentuin op een paar uurtjes afstand van Sydney. Hier ben ik op de foto gegaan met de eerste koala’s, walibi’s, krokodillen en heb ik mooi het eerste wildlife van Australië gezien. Over de Blue Mountains kan ik alleen maar zeggen dat ze fantastisch waren! De uitzichten zijn oneindig en alles wat je ziet is puur natuur. Supervet!
De dagen daarna hebben we lekker gewandeld door de straatjes van Manly om de fantastische uitzichten en stranden te ervaren, we hebben gekaraoket in Sydney (helaas kwam ons Mama Mia verzoekje niet meer op tijd aan bij de DJ), gesurft (waar ik natuurlijk hartstikke goed in was. Ik viel uiteraard nooit van die plank af en kreeg hem al helemaal niet keihard tegen mn hoofd, twee keer), en we hebben genoten van het heerlijk weer, het strand en de relaxte sfeer hier in Manly.

Verder nog even wat serieuze informatie:
Mijn postadres is:

Ms Anke Keulen # 18699 #
C/- Wood Duck Work & Travel
2 / 220 Williamstreet
Woolloomooloo, Sydney
NSW 2011 Australia

Alle post die daarop binnenkomt wordt in gescand of doorgestuurd naar mij.
Om te bellen heb ik ook een nieuw nummer: +61406353961. Op whatsapp (en ik geloof ook op viber) heb ik gewoon nog m’n oude nummer.
Voor degenen die spontane giften willen doen is mijn rekeningnummer 753032279 t.n.v. A.A.W. Keulen haha. Can always try ;P

Inmiddels is onze introductieweek ten einde en ga ik morgen met een paar anderen van mijn groepje door naar Mojo Surfcamp, hippiestadje Byron Bay en ben ik op 23 december weer terug in Sydney voor Nieuw jaar.

Welcome to freedom!

Kus Anke

  • 10 December 2013 - 09:21

    Nanny Smeets-Heemels:

    Eindelijk de langverwachte blog :-). Wat een positieve verhalen allemaal. Ik zie al uit naar het vervolg. Inmiddels weten we via facebook dat hippiekamp ook geweldig is. Surprise-avond zonder jouw " ophetlaatstemomentnogikkrijghetnietklaarstress" was toch anders dan anders. We hebben je wel gemist maar goed dat hebben we wel over voor je trip (haha). Door jouw verhalen en foto's beginnen je neefjes ook al te praten over reizen. Zondag wafels gebakken met Chris, het gaat het ieder jaar weer beter af. Vanochtend was het autoramen krabben dus de winter zet nu wel in. Natuurlijk niet voor te stellen daar bij jullie in de zon. Enjoy your time. Tot later.

  • 10 December 2013 - 10:59

    Youri Smeets:

    super leuk om eindelijk jou blog te kunnen lezen :) verheug me ook al op de volgende bloggen. heel veel plezier en we horen snel wel weer iets. doei x

  • 10 December 2013 - 11:09

    Eline Heemels:

    Ha die Anke, wat een super enthousiast verslag!! Kan me levendig voorstellen hoe het daar is en wat voor geweldige tijd je hebt. Zie uit naar je volgende blogs! Schrijven kun je in ieder geval, misschien iets voor de toekomst?? Heel veel groetjes vanuit een koud maar nu wel zonnig Limburg.

  • 10 December 2013 - 20:47

    Kryschja Bruls:

    G'day sheila! How's it goin'?

    Goed te lezen dat je je tot dusver vermaakt hebt in the beloved land Down Under.
    Geniet van al het moois wat nog komen gaat, want geloof me dat the land of Oz nog veel mooiers te bieden heeft dan de Blue Mountains ;-) .

    Have a bundy-rum for me!

    Enjoy every second.

    Cheers


  • 11 December 2013 - 11:54

    Renate Heemels:

    Hi Anke,
    Wat heb je een fantastisch begin in Australië! En leuk om zo via een blog je verhalen en ervaringen te lezen. Lekker genieten, maar dat doe je wel :)
    Ben nieuwsgierig naar je volgende ervaring.

    Groetjes Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 5055

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 Juni 2013

Living the Aussie dream!

Landen bezocht: